چمن مصنوعی ارزان

شنبه 29 تير 1398
10:54
چمنزار

چمن مصنوعی ارزان ، با صرفه و ماندگار یا خیر؟!

در شرایطی که اخیراً در کشور ما به وجود آمده برخی از مشتریان ما از گزند محدودیت‌های اقتصادی در امان نمانده‌اند. زمانی‌که مشتریان ما قادر به پرداخت هزینه‌ها در حد و اندازه استاندارد نباشند طبیعیست که رفتار اقتصادیشان انقباضی خواهد بود. توان اقتصادی مشتریان ما مستقیماً در تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود. به همین سبب این روزها یکی از سوالاتی که بیشتر از قبل پرسیده می‌شود مربوط است به چمن‌های مصنوعی ارزان قیمت و عملکرد آن‌ها در کاربردهای گوناگون. ما در این بخش سعی کردیم تا شما را با انوع چمن‌های مصنوعی ارزان قیمت و اقصادی و تفاوت این دو با هم اشنا کنیم.


اولین چمن مصنوعی ارزان قیمت که اقتصادی هم هست فیروزه نام دارد

این محصول ایرانی از الیاف ولایه زیره (بکینگ) تولید شده در شرکت تیولون هلند بهره می‌برد. فیروزه تنها چمن ارزان قیمت ایرانی است که اصالتی هلندی دارد. چمن مصنوعی مدل فیروزه برای کاربری مسکونی مانند تراس و حیاط و روف گاردن مناسب است فقط این‌که شکل ظاهری و ارتفاع کوتاه این چمن مصنوعی باعث می‌شود تا شما آن را شبیه یک موکت سبز رنگ ببینید.


چمن مصنوعی فیروزه در کاربری مهدکودک

فیروزه تاکنون برای بسیاری از کاربری‌های آموزش سبک مانند مهدکودک ها به اجرا رسیده. اگر مدیران مهدهای کودک با کمی زبر بودن این محصول مشکلی نداشته باشند می‌توان گفت اقتصادی و با صرفه‌ترین چمن مصنوعی مهد کودک فیروزه است


مزایای چمن مصنوعی فیروزه در یک نگاه:

ـ تراکم بالا و ارتفاع الیاف مناسب

ـ مقاومت کوبشی بالا در کاربری‌های نیمه سنگین (تردد متوسط)

ـ رنگ سبز روشن و با طراوت

ـ نظافت آسان

مقاوم در برابر نفوذ لکه‌ها


در ادامه چمن مصنوعی ۱۰میل (این محصول در بازار چمن مصنوعی نام‌های گوناگون دارد) که همه آنها ساخت چین هستند. این چمن‌مصنوعی از الیاف یک شرکت چینی بافت می‌شود که استاندارهای کمتری را به نسبت چمن مصنوعی مدل فیروزه دارد. در اصل این محصول در سبک‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی مانند بالکن عمری حدود دو سال را دارد که در اینجا باید گفت چمن مصنوعی ۱۰ میل یک محصول ارزان هست اما اقتصادی نیست. به همین دلیل در این متن نتوانستیم بیش از این در مورد این مدل توضیحی بدهیم.

برای مطالعه ادامه‌ی متن به چمن مصنوعی ارزان در سایت چمنزار مراجعه کنید.


[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چمن مصنوعی از کجا بخرم ؟

شنبه 22 تير 1398
10:03
چمنزار


تا به این روزها که در کنار هم سال ۲۰۱۸ میلادی را سپری می کنیم حدود هفتاد سال میشود که از پیدایش چمن های مصنوعی و تولید اولین مدل آن در کشور آمریکا می گذرد.حدود بیست سال نیز هست که چمن های مصنوعی وارد بازار کشور ما شده.

مردم ما توانسته اند در سالهای اخیر بیشتر از قبل با این محصول ارتباط بگیرند وکاربریهای متعدد چمن های مصنوعی را بشناسند.

در اینجا ما قصد نداریم که تاریخچه چمن مصنوعی را برایتان بازگو کنیم. میخواهیم بگوییم که اگر روزی تمایل به خرید چمن مصنوعی داشتید به این منظور از درب منزلتان بیرون آمدید کجا بروید و چمن مصنوعی را از کدام فروشگاه ها بخرید. کالای چمن مصنوعی صنف تخصصی و مشخص شده ای ندارند اما با توجه به گسترش تقاضا برای خرید این محصول تعدادی فروشگاه در صنوف مختلف تزئینات و دکوراسیون وجود دارند که به مشاوره و فروش تعداد محدودی از انواع مختلف چمن های مصنوعی مشغولند (در پایان آدرس برخی از این فروشگاه ها رادر سطح کشور به شما معرفی می نماییم).

برای پاسخ به سوال چمن مصنوعی از کجا بخرم می توانید نگاهی به لیست شهرهای زیر بی‌اندازید:

چمن مصنوعی در مشهد

اگر قصد خرید چمن مصنوعی در مشهد دارید به خیابان وکیل آباد نرسیده به دانشجو فروشگاه ستاره آبی تشریف ببرید.
تلفن:۶-۰۵۱۳۸۹۳۷۰۰۵(آقای شریفی)

چمن مصنوعی در اصفهان

اگر قصد خرید چمن مصنوعی در اصفهان دارید به یکی ار قدیمی‌ترین و معتبرترین فروشگاههای دکوراسیون این شهر یعنی بدیع تشریف ببرید تا از مهمان نوازی جناب آقای قضوی مسئول این فروشگاه بهره مند شوید.
تلفن:۰۱۳۳۲۱۱۹۹۲۸(آقای قضوی)

چمن مصنوعی در رشت

خرید چمن مصنوعی در رشت، آقا و خانم ریاضی می‌توانند به شما اطمینان دهند که چمن های مصنوعی میتواند در آب و هوای مرطوب هم بهترین عملکرد را داشته باشند.
تلفن:۰۱۳۳۳۱۱۹۹۲۸( آقای ریاضی)

فروشگاه چمن مصنوعی در یزد

اگرقصد خرید چمن مصنوعی در یزد را دارید به خیابان کاشانی بروید و محصولات چمن مصنوعی فروشگاه سایه روشن را ببینید.

تلفن: ۰۳۵۳۶۲۸۴۰۴۱ (آقای کمالی)

فروشگاه چمن مصنوعی در اهواز

اگر قصد خرید چمن مصنوعی در اهواز را دارید به خیابان شریعتی فروشگاه شعله تشریف ببرید تا از مشاوره های مفید آنها بهره مند شوید.
تلفن۰۶۱۳۲۹۲۴۴۸۴۹( آقای قاسمی )

فروشگاه چمن مصنوعی در بندرعباس

اگر قصد خرید چمن مصنوعی در بندر عباس را دارید به فروشگاه شیوا واقع در میدان ابوذر تشریف ببرید تا در این خصوص به شما کمک کنند.

تلفن: (آقای شیر علی)

فروشگاه چمن مصنوعی در تهران

برای خرید چمن مصنوعی در تهران نیز فروشگاه قو که از قدیمی‌ترین فروشگاه ها در زمینه فروش چمن مصنوعی هستند را به شما معرفی میکنیم.
تهران خیابان سهروردی شمالی فروشگاه قو تلفن:۰۲۱۸۸۵۱۱۸۱۲


چرا وقتی به قصد خرید چمن مصنوعی وارد صنف دکوراسیون می شویم با تعداد محدودی از مدل ها مواجه هستیم؟

جواب اینجاست؛ زیرا فروشندگان محصولات دکوراسیون به دانش فروش در کاربردهای متنوع چمن مصنوعی در بخش هایی متعدد آن واقف نیستند. فروشندگان نمی‌توانند نیازهای مخاطبان گسترده این محصول را در بخش های آموزشی، ورزشی و مدارس و دیگر کاربری‌های پر تردد چمن های مصنوعی بر طرف سازند.

سئوال: اگر ما صاحب یکی از کاربری های ورزشی مانند تنیس وفوتبال و آموزشی چمن های مصنوعی مانند مدارس هستیم کجا چمن مصنوعی بخریم تااز مشاوره هایی مناسب در این خصوص بهره ببریم؟

تعدادی فروشگاه و شرکت در سطح تهران هستند که می توانند ما را از مشاوره های خود بهره مند سازند.
در اینجا روشی را آموزش میدهیم که به خوبی توانائی این فروشگاهها را در ارائه محصول مناسب تشخیص دهید.

ابتدا یک فنجان نوشیدنی گرم برای خودتان آماده کرده و لپ تاپ یا کامپیوتر خود را روشن کنید.

سپس وارد صفحه سرچ گوگل شوید وخواسته خود را کامل عنوان کنید تا گوگل راهنمایی کاملی برای شما داشته باشد.

به عنوان مثال :

مواظب باشید نوشیدنیتان سرد نشود.

همچنین با سرچ در گوگل عنوان و اطلاعات شرکتهایی را دریافت می‌کنید که بهترین مراجع برای خرید چمن مصنوعی هستند.

در انجا به هر کدام که اعتماد کردید قطعا خرید خوبی خواهید داشت.

آیا خود ما نیز هنگام خرید چمن مصنوعی نیاز به دانش لازم داریم؟

مطالعه با حوصله و بررسی سایت های گوناگون به ما کمک میکند تا دانش خرید چمن های مصنوعی را پیدا کنیم. همچنین در هنگام مراجعه به فروشگاه های صنف دکوراسیون یا شرکت های دیگر که در این زمینه فعالیت میکنند بتوانیم خواسته خود را به درستی بیان کنیم و مشاوره های آنها را با دانش جدیدمان مطابقت دهیم.

چمنزار سعی بر این دارد تا حامی و همراه شما در تمامی مراحل خریدتان باشد.

پاسخ سوال چمن مصنوعی از کجا بخرم؟ را میتوانید در زیر مشاهده نمایید.:

:آدرس برخی از فروشگاه ها که می توانیم با اطمینان از آنها مشاوره و خرید چمن مصنوعی داشته باشیم :


[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهترین چمن مصنوعی را با توجه به این نکات تهیه کنید !

پنجشنبه 20 تير 1398
12:29
چمنزار

راهنمای خرید چمن مصنوعی

در مکان هایی که امکان پرورش چمن و گیاهان طبیعی وجود ندارد، چمن مصنوعی شکلی از فضای سبز زیبا را برای شما به وجود می آورد. این چمن جایگزین چمن های طبیعی می شود اما دردسرهای چمن طبیعی مثل چمن زنی، آبیاری، کشت و نگهداری را ندارد. همچنین زیبایی گیاهان طبیعی را دارد و با فضای سبزی که ایجاد می کند، برای شما آرامش را به ارمغان می آورد. از آن جایی که کشت و نگهداری چمن نیاز به مراقبت زیاد دارد و مصرف آب بسیار بالایی دارد، در کشورهای پیشرفته برای صرفه جویی در مصرف آب و منابع طبیعی، چمن های مصنوعی کم کم جایگزین چمن طبیعی می شوند. کف این چمن معمولا از الیاف پلی استر درست شده است و به سطح زیرین می چسبد و در مقابل نور آفتاب، گرما و ضربه مقاوم است. چمن مصنوعی در همه ی مکان ها قابل استفاده است از جمله:حیاط، پشت بام خانه، روف گاردن، داخل خانه مثلا اتاق کودک، رستوران ها، بالکن خانه، مدارس و بیشترین استفاده ی آن در زمین های فوتبال است. چمن های زیبایی که رونالدو و مسی روی آن ورزش می کنند هم از این نوع هستند. فروشگاه چمنزار، اولین فروشگاه تخصصی فروش چمن مصنوعی تزئینی است.

بهترین چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی چقدر است؟

چمن های مصنوعی چمنزار، بر اساس میزان، جنس و مورد استفاده قیمت های متنوعی دارند. برای اینکه از قیمت چمن مصنوعی مطلع شوید و بتوانید کلیه ی محصولات را مقایسه کنید و مناسب ترین محصول را برای خودتان پیدا کنید، وارد لینک بالا شوید و از سایت استفاده کنید تا مدلهای مختلف چمن مصنوعی را ببینید و انتخاب کنید.

نصب چمن مصنوعی

برای نصب چمن مصنوعی می توانید خودتان اقدام کنید و نصب کنید و می توانید از متخصص های این زمینه کمک بگیرید و کار را به آنها بسپارید. البته توصیه می شود اگر نصب تخصصی دارید حتما از آنها کمک بگیرید. مثلا اگر چمن های ورزشی می خواهید نصب کنید یا اگر برش های خاص دارید و چمن را روی سطوح ویژه می خواهید نصب کنید. سطحی که چمن مصنوعی را روی آن نصب می کنید، باید صاف باشد و همه زواید آن را پاک کرده باشید. برای اینکه خودتان بتوانید آن را نصب کنید، به صورت پله به پله برای شما توضیح داده ایم که باید چکار کنید. حتما این مراحل را با دقت انجام دهید زیرا درست انجام دادن این مراحل باعث دوام بیشتر می شود و شما را از ترمیم و بازسازی دوباره ی آن خلاص می کند. چگونگی نصب چمن مصنوعی را اینجا ببینید. بعد از نصب، از مزایا و زیبایی های این چمن ها در خانه لذت ببرید.

چمن مصنوعی فوق العاده

چمن مصنوعی را از کجا بخرم؟

اگر می خواهید چمن مصنوعی بخرید، اول لازم است دقیقا مشخص کنید که چه نوع چمنی می خواهید و برای چه مکانی می خواهید آن را استفاده کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است چیزی بخرید که برای شما مناسب نیست. پس اول کمی اطلاعات در این باره کسب کنید. این اطلاعات را از طریق سایت های اینترنتی می توانید کسب کنید. در مورد مکان مورد نظرتان هم باید اطلاعات دقیقی داشته باشید. بعد از اینکه کاملا به موضوع واقف شدید و فهمیدید که چه می خواهید، می توانید به فروشگاه های ما در سرتاسر ایران مراجعه کنید. برای خرید چمن مصنوعی به لینک سایت چمنزار سر بزنید. چمنزار در تمامی مراحل خرید حامی شما خواهد بود تا مناسب ترین محصول را برای استفاده مورد نظرتان پیدا و نصب کنید. دانش و تنوع در زمینه ی چمن مصنوعی در ایران وجود ندارد، اما اگر به فروشگاه چمنزار بروید، خواهید دید که چقدر محصولات ما تنوع دارند. همچنین کیفیت بالای چمن مصنوعی چمنزار، باعث می شود که دوام بیشتری داشته باشد و دیرتر و سخت تر آسیب ببیند.


برچسب ها: چمن مصنوعی ,
[ بازدید : 87 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خرید چمن مصنوعی، از کجا و با چه قیمتی بخرم؟

چهارشنبه 12 تير 1398
16:19
چمنزار

خرید چمن مصنوعی، از کجا و با چه قیمتی بخرم؟

در مکان‌هایی که امکان پرورش چمن و گیاهان طبیعی وجود ندارد، چمن مصنوعی می تواند گزینه خوبی برای ایجاد یک فضای سبز زیبا باشد. این چمن جایگزین چمن‌های طبیعی می‌شود اما دردسرهای چمن طبیعی مثل چمن‌زنی، آبیاری، کشت و نگهداری را ندارد و در عین حال می توانید هم از زیبایی آن و هم آرامش حاصل از فضای سبز ایجاد شده بهره ببرید. از آن جایی که کشت و نگهداری چمن نیاز به مراقبت زیاد دارد و مصرف آب بسیار بالایی دارد، در کشورهای پیشرفته برای صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع طبیعی، چمن‌های مصنوعی کم کم جایگزین چمن طبیعی می‌شوند.

کف این چمن معمولا از الیاف پلی استر درست شده است و به سطح زیرین می‌چسبد و در مقابل نور آفتاب، گرما و ضربه مقاوم است.چمن مصنوعی در هر مکانی شامل: حیاط، پشت بام خانه، روف گاردن، داخل خانه مثلا اتاق کودک، رستوران‌ها، بالکن خانه، مدارس قابل استفاده بوده و بیشترین استفاده‌ی آن در زمین‌های فوتبال است. چمن‌های زیبایی که رونالدو و مسی روی آن ورزش می‌کنند هم از این نوع هستند. فروشگاه چمنزار، اولین فروشگاه تخصصی فروش چمن مصنوعی تزئینی است.


قیمت چمن مصنوعی چقدر است؟

چمن‌های مصنوعی چمنزار، بر اساس میزان، جنس و مورد استفاده قیمت‌های متنوعی دارند. برای اینکه از قیمت‌ چمن مصنوعی مطلع شوید و بتوانید کلیه‌ی محصولات را مقایسه کنید و مناسب‌ترین محصول را برای خودتان پیدا کنید، وارد لینک بالا شوید و از سایت استفاده کنید تا مدلهای مختلف چمن مصنوعی را ببینید و انتخاب کنید.

نصب چمن مصنوعی

برای نصب چمن مصنوعی می‌توانید خودتان اقدام کنید و نصب کنید و می‌توانید از متخصص‌های این زمینه کمک بگیرید و کار را به آنها بسپارید. البته توصیه می‌شود اگر نصب تخصصی دارید حتما از آنها کمک بگیرید. مثلا اگر چمن‌های ورزشی می‌خواهید نصب کنید یا اگر برش‌های خاص دارید و چمن را روی سطوح ویژه می‌خواهید نصب کنید. سطحی که چمن مصنوعی را روی آن نصب می‌کنید، باید صاف باشد و همه زواید آن را پاک کرده باشید. برای اینکه خودتان بتوانید آن را نصب کنید، به صورت پله به پله برای شما توضیح داده‌ایم که باید چکار کنید. حتما این مراحل را با دقت انجام دهید زیرا درست انجام دادن این مراحل باعث دوام بیشتر می‌شود و شما را از ترمیم و بازسازی دوباره‌ی آن خلاص می‌کند. چگونگینصب چمن مصنوعی را اینجا ببینید. بعد از نصب، از مزایا و زیبایی‌های این چمن‌ها در خانه لذت ببرید.

چمن مصنوعی را از کجا بخرم؟

اگر می‌خواهید چمن مصنوعی بخرید، اول لازم است دقیقا مشخص کنید که چه نوع چمنی می‌خواهید و برای چه مکانی می‌خواهید آن را استفاده کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است چیزی بخرید که برای شما مناسب نیست. پس اول کمی اطلاعات در این باره کسب کنید. این اطلاعات را از طریق سایت‌های اینترنتی می‌توانید کسب کنید. در مورد مکان مورد نظرتان هم باید اطلاعات دقیقی داشته باشید. بعد از اینکه کاملا به موضوع واقف شدید و فهمیدید که چه می‌خواهید، می‌توانید به فروشگاه‌های ما در سرتاسر ایران مراجعه کنید. برای خرید چمن مصنوعی به لینک سایت چمن مصنوعی از کجا بخرم سر بزنید. چمنزار در تمامی مراحل خرید حامی شما خواهد بود تا مناسب‌ترین محصول را برای استفاده مورد نظرتان پیدا و نصب کنید. دانش و تنوع در زمینه‌ی چمن مصنوعی در ایران وجود ندارد، اما اگر به فروشگاه چمنزار بروید، خواهید دید که چقدر محصولات ما تنوع دارند. همچنین کیفیت بالای چمن مصنوعی چمنزار، باعث می‌شود که دوام بیشتری داشته باشد و دیرتر و سخت‌تر آسیب ببیند.


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چمن مصنوعی دست دوم را میتوان استفاده کرد؟

يکشنبه 9 تير 1398
13:16
چمنزار
چمن مصنوعی دست دوم را میتوان استفاده کرد؟

چمن مصنوعی دست دوم را میتوان دوباره استفاده کرد؟

در این مقاله به بررسی ویژگی های کلی چمن مصنوعی دست دوم می پردازیم.

چمن هایی که طرفداران بی شماری را ‏به خود اختصاص داده است.

چمن مصنوعی دست دوم و یا کارکرده عموماً چمن‌های فوتبالی هستند چرا که؛

در پروژه‌های فوتبالی پس از چند سال ‏نیاز به تعویض کامل چمن غیرقابل‌انکار است.‏

چمن های فوتبالی با توجه به نوع استفاده ای که از آن ها صورت می گیرد به صورت یکنواخت مستهلک نمی شوند به ‏گونه ای که همیشه جلوی دروازه‌ها و وسط زمین بیشترین فشار را متحمل می شوند؛ در نتیجه دچار پوسیدگی ‏بیشتری نیز خواهند شد.

از این‌رو فروشندگان این نوع چمن‌ها، قیمت‌های مختلفی را بسته به سلامتی و ظاهر چمن‌ها درنظر می‌گیرند.

نکته قابل توجه دیگر، نحوه‌ی جمع کردن چمن های مصنوعی دسته دوم است.

در صورتی که چمن به صورت کامل از مواد ‏و متریال‌های پرکننده ( سیلیس و گرانول) تخلیه نشود؛ و یا در برش و کندن نوارهای اتصال دقت کافی نگردد برای استفاده ‏ی مجدد مشکلاتی پدید خواهد آمد. باید توجه داشت که چمن مصنوعی دست دوم برای فضای اول برش داده شده ‏بنابراین برای تغییر به ابعاد جدید پروژه شما، نیاز به برش و دست کاری بیشتری دارد.

چه زمانی از چمن دست دوم استفاده نکنیم؟

چمن دست‌دوم بیشتر برای مواردی به‌کار می‌رود که کارفرما می‌خواهد از ویژگی ضربه‌پذیری چمن‌های ‏مصنوعی با هزینه‌ی کم استفاده کند.

پس اگر ویژگی ظاهری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد، چمن‌های ‏دست دوم برای شما گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

همچنین چمن دست دوم به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز و در بین آلودگی‌های محیطی حاوی مقادیری از مواد عالی مانند سرب و فتالات هستند که تولید آسم و آلرژی می‌کنند.

این مواد را به سختی می‌توان با شستشو دادن پاک کرد. به همین دلایل چمن‌های مصنوعی دست دوم برای اماکن سربسته و یا محل حضور کودکان مانند مدارس و مهدهای کودکان به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست.

یک نکته اگر برای شما موردی پیش آمد که یک مدرسه یا مهدکودک به دلیل تغییر مکان یا تغییر شغل اقدام به فروش چمن مصنوعی اجرا شده در حیاطش را کرده، بدانید در این لحظه می‌توان یک خرید خوب انجام داد. زیرا این مدل چمن مصنوعی دست دوم به دلیل نداشتن آلودگی و قرار گرفتن در محیط سالم، مورد تایید ما نیز می‌باشد (البته پس از دیدن نمونه آن).

موراد پرکاربرد چمن مصنوعی دست دوم

بیشترین کاربران این چمن‌ها، مراکز پینت بال، باغ تالارها، فضاهای ‏ورزشی و باغ آتلیه‌ها می‌باشند.‏

چمن دست دوم مناسب‌ترین گزینه برای ترمیم زمین چمن مصنوعی فوتبال

از چمن‌های مصنوعی دست دوم (بخش‌هایی که دچار کوبیدگی و ساییدگی کمتری شده‌اند)می‌توان برای ترمیم سطوح ورزشی فوتبال استفاده کرد.


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

موارد تاثیر گذار بر رنگ و شکل چمن مصنوعی

چهارشنبه 5 تير 1398
14:21
چمنزار
موارد تاثیر گذار بر رنگ و شکل چمن مصنوعی

در این مقاله به بررسی تمامی موارد تاثیرگذار بر تغییر رنگ چمن مصنوعی می پردازیم.

این مطالب نتیجه مطالعات گروه کارشناسی چمنزار در حوزه های مختلف فیزیک،شیمی و ارتباط آن با چمن مصنوعی می‌باشد.

کارشناسان چمنزار از تاریخ نصب و اجرای چمن مصنوعی در پروژه‌ها، به صورت دوره‌ای با ‏مالکان و کاربران آنها درتماسند.

بنا به درخواست، اقدام به بازدید حضوری از چمن اجرا شده ‏می نمایند.

این برنامه کاری از یک سو نشان دهنده تعهد و پایبندی گروه چمنزار به تضمین کیفیت ‏محصولات و فرایند نصب می باشد که متعاقباً سبب ایجاد اطمینان خاطر و دلگرمی در کاربران محترم ‏می گردد.

از سوی دیگر رفتار فیزیکی و عملکرد محصولات توسط کارشناسانِ مجموعه مورد ‏ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.‏

نتایج به‌دست‌آمده از نحوه کارکرد و مقایسه وضعیت‌کنونی با وضعیت اولیه چمن‌مصنوعی،سبب ‏شناخت بهتر ویژگی‌های ذاتی انواع مدل‌ها می‌شود.

پارامترهای تغییر وضعیت چمن مصنوعی

تغییر شکل چمن مصنوعی

شکستگی و له شدگی فیلامنت به طور مستقیم بر روی وضعیت ظاهری چمن مصنوعی تأثیرگذار ‏است؛ به طوری که فشردگی و خوابیدگی الیاف، احساس غیر طبیعی بودن را به بیننده القا می ‏نماید.‏

اِعمال فشار بر اثر رفت و آمد که در اصطلاح عامیانه «پاخور» نامیده می شود،مهمترین عامل ‏تغییرات ظاهری الیاف می‌باشد.

این عامل،زمانیکه با عوامل اقلیمی و محیطی ترکیب شود،‏میتواند تأثیرات شدیدتر و مخرّب تری روی تغییر شکل چمن مصنوعی بگذارد.‏

رطوبت و دمای هوا؛دو مورد از قدرتمندترین بازیگران محیطی می‌باشند،که هر یک باعث تغییر ‏شکل الیاف چمن مصنوعی می‌گردند. ‏

تأثیر رطوبت در تغییر شکل چمن مصنوعی

  • پلیمرهای تشکیل‌دهنده چمن مصنوعی (در انواع پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی اورتان) به‌صورت ‏ذاتی در برابر آب مقاوم هستند.
  • این پلیمرها هیچ گونه واکنشی از خود در برابر آب نشان نمی دهند. ‏
  • رسوبات و املاح محلول در آب، پس از تبخیر بر روی سطح الیاف رسوب می کند
  • رسوبات و املاح محلول در آب به مرور زمان ‏لایه های متعددی از آن بر روی یکدیگر انباشته می گردد.‏
  • ترکیبات شیمیایی گوناگونی در این رسوبات وجود دارد که بعضی از آنها سبب تغییر رنگ چمن مصنوعی در ‏کوتاه مدت و پوسیدگی چمن در دراز مدت می‌گردد.‏

تأثیر دما در تغییر شکل فیلامنت چمن مصنوعی

در مقالات پیشین به تأثیرات دمای بالای هوا و گرم شدن چمن مصنوعی پرداخته ایم و در اینجا قصد ‏داریم تا شما را با روی دیگر سکه آشنا کنیم.دمای پایین یا همان چیزی که آن را به عنوان «سرما» میشناسیم، یکی از عوامل اثر گذار بر چمن ‏مصنوعی میباشد. ابتدا با ذکر یک مثال به تشریح این عامل مهم می پردازیم.‏شما احتمالاً تأثیر سرما بر روی اجسام و اشیاء مختلف پیرامون خود را دیده اید.

مثال ساده و ‏ملموسی که می‌توان ذکر کرد، انواع البسه و پوشاکی از الیاف مصنوعی نظیر پلی‌استایرن تولید شده‌اند.

این ماده نیز نوعی پلیمر است و در مقایسه با الیاف طبیعی (پشم، پنبه، کتان، ابریشم) از رسانایی ‏گرمایشی بالاتری برخوردار می باشد. این رسانایی گرمایی بالا سبب می شود که پلیمر به سرعت ‏با محیط اطراف خود هم دما شود. ‏

گرم شدن الیاف چمن مصنوعی باعث نرم و منعطف شدن بیش از حد آن می شود و ممکن است ‏استحکام لازم را در برابر نیروهای وارد شده نداشته باشند و به مرور باعث از بین رفتن خاصیت ‏ارتجاعی و نرمی و انعطاف فیلامنت می گردد. ‏

تاثیر سرما روی چمن مصنوعی

دماهای بسیار پایین و سرمای شدید نیز باعث خشک شدن فیلامنت می شود و این خشک ‏شدگی در دراز مدت باعث تُرد و شکننده شدن پلی اتیلن می گردد.با شکننده شدن فیلامنت، ‏زمانی که کوچکترین فشاری به آن وارد می شود، فیلامنت خمیده شده و شکل خود را از دست ‏می دهد. ‏نکته حائز اهمیت اینکه محصولات گروه چمنزار اکثرا با الیاف برند معتبر تیولون هلند ساخته میشوند. ‏تیولون بخشی از کمپانی ‏TenCate‏ تنکیت هلند میباشد. این الیاف در گرما و سرمای فوق العاده نیز ‏بهترین عملکرد ممکن را ارائه میدهند.‏شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در بعضی از روزهای سرد زمستان و در ابتدای صبح بر ‏روی چمن طبیعی قدم گذاشته و راه رفته باشید. اگر این تجربه را داشته اید، حتما با احساس ‏جالب خُرد شدن یخ در زیر پای خود آشنا هستید.

این یخ همان شبنم صبحگاهی می باشد که از ‏فرایند میعان و تبدیل شدن رطوبت موجود در هوا به آب مایع بر روی برگ های چمن حاصل می ‏شود. یخ زدگی سطحی در طول فصل سرما در چمن مصنوعی نیز اتفاق می افتد. اما در چمن ‏مصنوعی با شکسته و خرد شدن لایه یخ سطحی، هیچ گونه آسیب و تخریبی به فیلامنت وارد ‏نمی شود و چمن در کمال صحت و سلامت پابرجا می ماند. ‏

چمن مصنوعی در مقابل تگرگ مقاوم است؟

یکی دیگر از پدیده های آب و هوایی زیانبار برای چمن طبیعی در فصل سرما،بارش تگرگ و برف ‏سنگین میباشد.

دانه های تگرگ در اندازه ها و وزن های متفاوت با سرعت بالا با سطح چمن ‏طبیعی برخورد می کنند که طبعات فاجعه باری را برای انواع گیاهان از جمله چمن در پی دارد.

‏اما در نقطه مقابل، واکنش چمن مصنوعی در برابر این پدیده در نوع خود بسیار جالب توجه است. ‏

فیلامنت های تولید شده توسط برندهای برتر جهان از جمله ‏TenCate‏ با دارا بودن ساختاری نرم و ‏منعطف به خوبی در زیر وزن ضربه تگرگ مقاومت نموده و شکل اولیه خود را بازیابی می نمایند. ‏

پس از گذشت مدت زمان مشخصی از شروع بارش، سطح چمن به طور کامل با لایه ای سنگین از ‏تگرگ پوشیده میشود و با ادامه بارش وزن این لایه افزایش میابد و مانند سپری محافظ از آسیب ‏دیدن بیشتر فیلامنت ها جلوگیری مینماید.‏

واکنش چمن مصنوعی در برابر برف نیز به همین شکل است. ‏

برای زدودن و پاک کردن برف از روی چمن مصنوعی میتوان از پاروهای معمولی استفاده کرد.

باید ‏دقت داشت که به هیچ عنوان از ابزار و وسایل فلزی و بُرّنده برای این کار استفاده نشود زیرا باعث ‏آسیب و پارگی در بافت چمن می‌شود. ‏

با گرم شدن هوا و ذوب شدن برف و یخ، آب حاصله بدون ایجاد هیچ مشکلی از چمن خارج میشود.‏

تغییر رنگ چمن مصنوعی

تغییر رنگ چمن مصنوعی به ۲ دلیل عمده اتفاق می افتد.‏

• تماس با مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی

• تابش نور خورشید


برچسب ها: چمن مصنوعی ,
[ بازدید : 135 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ویژگی چمن مصنوعی فوتبال

يکشنبه 2 تير 1398
14:45
چمنزار
ویژگی چمن مصنوعی فوتبال

ویژگی چمن مصنوعی فوتبال چیست و چه مشخصاتی دارد؟

مختصات فیزیکی و بافت و ویژگی چمن مصنوعی فوتبال

‏ویژگی چمن مصنوعی فوتبال : ‏با ارتفاع ۵۰ تا ۶۰میلیمتر و تراکم حدود ۸ تا ۱۰هزار کوک بر مترمربع تولید ‏می‌گردد.

همچنین فاصله ردیفهای بافت از یکدیگر معمولاً ۸/۵ اینچ است.‏
ترکیب این ویژگی ها باعث می‌شود تا چمن مصنوعی فوتبال ‏اندکی تُنُک و کم تراکم دیده شود.

‏فضاهای خالی میان فیلامنت ها باید با ماده پرکننده انباشته شود تا ایستایی و حالت عمودی الیاف ‏تأمین شود.

برای این منظور از شن سیلیس با قُطر دانه بندی ۰٫۵ تا ۱ میلی متر استفاده می شود.

نوع،ضخامت و تراکم فیلامنت ها از جمله عواملی هستند،که مقدار شن سیلیس موردنیاز در واحد ‏سطح را تعیین می کنند.‏

‏ قابل ذکر است هر اندازه ضخامت و تراکم فیلامنت پایین باشد، به شن سیلیس بیشتری نیاز دارید.‏

دیتِکس چمن مصنوعی فوتبال

یکی از ابهامات رایج میان کاربران چمن مصنوعی ، ویژگی ‏DTEX‏ می باشد. توضیح آن بسیار ساده و ‏قابل فهم است و نیاز به تخصص حرفه ای ندارد.

واحد دیتکس گرم بر ۱۰ هزار متر طول (‏gr/‎‏۱۰۰۰۰) می باشد. یعنی ۱ فیلامنت به طول ۱۰ هزار متر یا ‏‏۱۰ کیلومتر را تصوّر بفرمایید که در حجمی کوچک مانند یک قرقره جمع شده باشد.

این توده نخ را وزن ‏میکنیم و عدد حاصل را با مقیاس گرم به عنوان ‏DTEX‏ در نظر می گیریم.
در انواع چمن مصنوعی فوتبال ، دیتکس معمولاً از ۱۱ هزار تا ۱۶ هزار گرم بر متر متغیّر است.


لایه زیره (بَکینگ)

لایه زیره یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده و مهم ترین ویژگی چمن مصنوعی فوتبال می باشد که نقش حیاتی در ‏عملکرد مناسب و ماندگاری محصول دارد. این لایه از ۲، ۳ و یا ۴ لایه مجزّا تشکیل می شود که بافته یا ‏نبافته هستند.

لایه بافته به صورت شبکه یا نِت ماتریکس متقارن از نخ های پلی پروپیلن ساخته شده که از لحاظ ‏ظاهری شبیه به گونی پلاستیکی می باشد. ‏

لایه نبافته نیز از جنس ‏PP‏ و مشابه با لایه ژئوتکستایل ولی با وزن کمتر می باشد و ‏FLEECE‏ (فلیس) یا ‏نَمَد نامیده می شود.‏
لایه های بافته و نبافته توسط فشار و حرارت به یکدیگر متصل می شوند و پس از بافت فیلامنت ها در ‏داخل لایه زیره، وارد حوضچه مایعِ پوشاننده (کوتینگ) می شوند. ‏

در نسل های قدیمی چمن مصنوعی از ماده ترکیبی ‏SBR Latex‏ یا لاتکس استایرن بوتادین استفاده ‏می شد ولی به دلیل آلودگی زیست محیطی و عدم قابلیت بازیافت، این ماده با پلی اورِتان و پلی اتیلن ‏جایگزین شد.‏

برای مطالعه ادامه ی متن به ویژگی چمن مصنوعی فوتبال در وب سایت چمنزار مراجعه کنید.



[ بازدید : 136 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چمن مصنوعی تنیس چه ویژگی باید داشته باشد؟

يکشنبه 26 خرداد 1398
14:40
چمنزار
چمن مصنوعی تنیس چه ویژگی باید داشته باشد؟

چمن مصنوعی تنیس

چمن مصنوعی تنیس در ۳ گونه اصلی طبقه بندی میشود:
۱ –چمن مصنوعی با الیاف فیبریلِیت صاف
۲- چمن های با الیاف فیبریلِیت مجعّد و پیچیده
۳- چمن مصنوعی با الیاف مونوی مجعّد و متراکم

چمن مصنوعی تنیس با الیاف فیبریلِیت صاف

دارای تراکم بالایی میباشد و همین تراکم بالا از کوبیده شدن و جهت گرفتن الیاف جلوگیری میکند.

این مساله در ورزش تنیس بسیار حائز اهمیت و حیاتی است، زیرا هر گونه تغییر جهت در مسیر حرکت توپ، باعث تاثیر گذاشتن در رَوَند بازی و کاهش کیفیت فنّی مسابقه میگردد.

چمن مصنوعی تنیس در انواع متنوعی با ارتفاع فیلامِنت ۸ تا ۲۰ میلیمتر تولید و عرضه میگردد.

انواع با ارتفاع بیشتر فیلامنت ها، میزان نرمی و جذب ضربه بیشتری دارند و واکنش ملایم تری به برخورد توپ تنیس از خود نشان داده و در نتیجه توپ با سرعت کمتری پرِش میکند.

اما انواع کوتاه تر احساسِ سختی و استحکام بیشتری در لمس از خود نشان داده ضربه پذیری کمتری داشته و پَرِش توپ بر روی آن با شدت بیشتری میباشد.

چمن مصنوعی ورزشی


[ بازدید : 138 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

حفظ زیبایی چمن مصنوعی

شنبه 25 خرداد 1398
15:38
چمنزار

برای حفظ زیبایی چمن مصنوعی چه کارهایی باید انجام داد؟

حفظ زیبایی چمن مصنوعی

چمن مصنوعی های روز دنیا از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند که باعث زیبایی، ماندگاری و بهبود ویژگی‌های ‏فیزیکی آن می‌شود.‏

یکی از این فناوری ها، ایجاد اَشکال متنوع و پیچیده در ساختار و سطح مقطع عرضی فیلامنت میباشد.

نخستین نسل چمن مصنوعی با رشته های فیبریلیت تولید می‌شده و با گذشت زمان و پیشرفت دستگاه های تزریق ‏‏(اکستروشِن)، انواع رشته های مونوفیلامنت برای بافت چمن مصنوعی پا به عرصه این صنعت گذاشت.‏گونه های نخستین مونوفیلامنت در شکل تخت و ساده تولید میشد. پروسه تولید این نوع فیلامنت بسیار ساده و کم ‏هزینه بوده و محصول نهایی بسیار نرم و لطیف و انعطاف پذیر میباشد.

ولی از نقاط ضعف این نوع رشته میتوان به مقاومت اندک آن در برابر خم شدن، شکست و کوبیدگی اشاره کرد.

همچنین ‏به دلیل داشتن دو سطح صاف،میزان بالایی از انرژی تابشی نورخورشید را جذب کرده و دمای چمن بالا میرود.

این ‏مسئله سبب میشود تا در روزهای گرم سال و مناطق جغرافیایی با اقلیم گرم و خشک، زمین چمن بسیار گرم شود ‏‏(گاهی تا ۵۰ درجه سانتیگراد) که تأثیر بسیار منفی بر حفظ زیبایی چمن مصنوعی میگذارد.

خنک نگه داشتن چمن مصنوعی

خنک نگه داشتن سطح چمن مصنوعی، پژوهشگران صنعت را برآن داشت تا روش‌هایی را برای حل این معضل ابداع ‏کنند.

.یکی از این راه کارها، افزایش سطح بازتاب فیلامنت است.

اشکال مختلفی نظیر ‏W، ‏M، ‏S، ‏C، ‏V، ‏T، ‏U،اُمگا،لوزی، ‏بیضی، ۳ پَرّه و..در طول سالیان اخیر تولید شده است.

این اشکال، نور خورشید را در زوایای مختلفی بازتاب میدهند و ‏کمترین میزان پرتوی فروسُرخ را جذب میکنند که سبب خنک ماندن چمن میشود.‏

همچنین با داشتن شکل پیچیده و نقاط تقاطع، مقاومت خوبی در برابر خمیدگی و شکستن از خود نشان میدهند.


برچسب ها: چمن مصنوعی ,
[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکاتی پس از خرید چمن مصنوعی

چهارشنبه 22 خرداد 1398
13:36
چمنزار

در این مقاله سعی داریم به نکاتی پس از خرید چمن مصنوعی بپردازیم.

چمن مصنوعی انتخابی شما یکی از برترین کالاهای موجود در کشور می باشد.

نکاتی پس از خرید چمن مصنوعی

لازمه اجرای یک چمن مصنوعی با ‏کیفیت فرآیند نصب و آماده سازی با بالاترین استانداردهای کیفی و فنی می باشد.

دراین نکته کوتاهی نکنید،شما ‏کالایی خرید میکنید،که قرار است سال های طولانی به محفل گرم شما زیبایی و سرسبزی ببخشد.‏

الیاف چمن مصنوعی در دماهای پایین تر از انجماد آب تمامی خصوصیات فیزیکی خود که در دمای معمولی دارند را حفظ ‏کرده و به همان میزان نرمی و انعطاف پذیری را از خود نشان می دهند.

در صورت وجود قطرات آب بر روی لایه زیرین و الیاف ‏چمن مصنوعی، طبیعتاً این آب دچار یخ زدگی می شود و حس سختی و شکنندگی در تماس القا می کند.توجه داشته ‏باشید که این شکنندگی در لایه آب یخ زده اتفاق می افتد نه در الیاف چمن مصنوعی که با مشاهده این حالت


[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به چمن مصنوعی چمنزار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]