تاریخچه چمن مصنوعی تزئینی

يکشنبه 12 خرداد 1398
12:04
چمنزار

تاریخچه چمن مصنوعی تزئینی

f:id:chamanzar:20190602160427j:plain

چمن مصنوعی تزئینی در کشورهای ایالات آمریکا به علت بد بودن شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط بسیار سخت ‏نگهداری چمن های طبیعی از سالهای ۱۹۹۰ مورد استقبال قرار گرفت.

کشور استرالیا به ‏علت شرایط بد محیطی و شرایط مشابه با ایالات آمریکا تصمیم به استفاده از چمن مصنوعی گرفتند.

‏چمن‌های مصنوعی تزئینی با استفاده از تکنولوژی تولید نخ‌های مختلف و بافت‌های متفاوت توانسته جایگزین مناسبی ‏برای چمن‌های طبیعی باشد.

چراکه می‌توان در مکان‌های بازی کودکان، مدارس، روف گاردن‌های ویلاها، تالارها و ‏رستوران‌ها و حتی هتل‌ها از آن استفاده نمود.‏

برای مشاهدهی هر کدام از این بخش‌ها به بخش نمونه کارهای چمنزار مراجعه کنید.

موارد استفاده چمن مصنوعی تزئینی

امروزه چمن مصنوعی جایگاه ویژه‌ای در طراحی فضای سبز و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها و امکان مختلف ‏ایفا می‌کند.

افراد با سلیقه‌های مختلف از چمن مصنوعی تزئینی در طراحی‌های دکوراسیون استفاده می‌کنند و ‏تنوع بالای بافت‌ها، پاسخگوی تمامی سلیقه‌هاست.

علاوه بر این طول عمر بیشتر آن نسبت به چمن طبیعی و ‏همچنین صرفه جویی در هزینه و زمان نگهداری باعث شده تا همواره به عنوان اولین انتخاب و جلوه دهنده فضاهای ‏مختلف باشد. در حال حاضر استفاده از چمن مصنوعی تزئینی در اتاق نشیمن و حتی اتاق بازی کودکان، طراوت و زیبایی یک فضای سبز را برای محل زندگی افراد به ارمغان می آورد. البته ناگفته نماند که می‌بایست از چمن های مصنوعی بدون سرب و فاقد فلزات سنگین استفاده شود تا از نظر بهداشتی مشکلی ایجاد نکند.

از جمله موارد استفاده از چمن مصنوعی تزئینی طراحی پوشش دور استخرها، محوطه گل و گیاه، زمین بازی کودکان، فضاهای سه بعدی روی دیوار، تراس‌ها و بالکن‌های خانه یا هتل، کف آتلیه های عکاسی، رستورانهای فضای باز و فرودگاهها و … است.

به علت تنوع در شکل، رنگ و سایزهای متنوع می‌توان طرح‌های زیبا و شکیل از چمن‌های مصنوعی تزئینی به وجودآورد.

یکی دیگر از کاربردهای چمن تزئینی استفاده در روف گاردن می‌باشد.

در ادامه‌ی مطلب تاریخچه چمن مصنوعی تزئینی لازم به ذکر است که اساسی‌ترین مسئله در اجرای روف گاردن (سقف باغ و باغچه‌ها) عایق کاری است تا مشکلی برای سقف ساختمان پیش نیاید.


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به چمن مصنوعی چمنزار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]